Samenwerking en bedrijfsleven

Stichting Werk Incubator luistert naar de wensen van een potentiële werkgever zodat wij gericht op zoek kunnen gaan naar de juiste doelgroep. Vervolgens bekijkt Stichting Werk incubator of de doelgroep additionele opleiding/modules moet volgen.

Waar richt Stichting Werk Incubator zich nog meer op?

Jongeren met een (lichte) verstandelijke handicap verdienen een werkplek in een normale werkomgeving. Stichting werk incubator brengt werkgevers in contact met deze jongeren, zorgt voor de juiste begeleiding en de aanvraag van subsidies.

De nieuwe wet werken naar vermogen geeft werkgevers de mogelijkheid om samen met de begeleider de productie capaciteit van de werknemer in te schalen. Als de werknemer bijvoorbeeld maar 30% van de productie snelheid haalt, betaalt de werkgever in dat geval maar 30% salaris.

Stichting Werk Incubator kan zich beroepen op een ruime ervaring in zowel het bedrijfsleven en de personele behoeftes als wel in de onderwijs branche. Binnen de Stichting is kennis van en ervaring met opleiden, begeleiden en in het arbeidsproces plaatsen en opnemen van beide doelgroepen aanwezig. Op een unieke wijze combineren wij ervaring en vraag vanuit het bedrijfsleven. Zo kan de stichting zorgen voor degelijke en begeleide beroepsoriëntatie van jongeren (vanaf de basisschoolleeftijd).

Erkend leerbedrijf SBB

Sinds 2014 is Stichting Werk Incubator een erkend leerbedrijf.

Dit houdt in dat SWI leerzame stageplaatsen aanbiedt voor studenten van het MBO en HBO.

Daarnaast word er een wekelijkse blog bijgehouden waar u kunt lezen over de ervaringen van de studenten binnen SWI.

Hiernaast kunt u een korte introductie zien van een van onze studenten....

Voordelen voor uw onderneming

Maatschappelijk

U draagt positief bij aan een goede toekomst van jongeren in een achterstandspositie. Zij zijn immers de werknemers van de toekomst.

Verbreed uw horizon zakelijk

Regelmatig contact met andere bedrijven binnen het netwerk van SWI. Ervaringen en kennis delen en interessante samenwerkingen.

Stage- en werkplekken

De mogelijkheid om jongeren enthousiast te maken voor uw bedrijf of branche, middels stage- of werktrajecten.

Beroepskeuzetest(en)

Beroepskeuze voor jongeren is essentieel om gemotiveerd in het (beroeps)leven te staan. Wij koppelen jongeren en hun vaardigheden aan de vraag en kennis vanuit het bedrijfsleven.

Leerzaam en inspirerend

Leerzame en inspirerende ervaring voor u en uw medewerkers. Jongeren kunnen een frisse maar soms ook andere kijk op zaken bieden

Sociale werkgelegenheid

SWI stelt zichzelf als doel jongeren te helpen hun 'eigen' plek in de maatschappij te vinden en  de aansluiting op een toekomstig beroep te verbeteren.

Samenwerking en partner worden

Draag bij aan de toekomst van jongeren bij u in de buurt. Interesseer jongeren voor uw branche, uw bedrijf of het ondernemerschap. Wordt vandaag nog partner van Stichting Werk Incubator!

Neem contact op met ons

Stichting Werk Incubator